Nintendo NES-konsoli

Valitettavasti tässä kokoelmassa ei ole tuotteita

Nintendo Nes

Nintendo Nes - Gamer Aesthetic

Nintendo Entertainment System (usein lyhenne NES, Ranskassa Nintendo), joka julkaistiin Japanissa nimellä Family Computer(JP) (lyhenne Famicom(JP) tai FC) ja Koreassa nimellä Hyundai Comboy (koreaksi: 현대 컴보이 Hyeondae Keomboi), on 8-bittinen videopelijärjestelmä, jonka on valmistanut ja jota jakelee Nintendo. Konsolia myytiin jälleenmyyjille useimmissa Aasian, Pohjois-Amerikan, Euroopan ja Australian maissa, ja siinä pelataan vaihdettavilla kaseteilla, joiden muoto vaihtelee sen mukaan, millä alueella konsolia markkinoitiin.

Nintendo Entertainment System (NES) on kolmannen sukupolven 8-bittinen konsoli, joka julkaistiin 15. heinäkuuta 1983 Japanissa, jossa se tunnettiin nimellä Family Computer tai Famicom, ja 18. lokakuuta 1985 Yhdysvalloissa. Sen vähittäismyyntihinta oli 179,99 dollaria. Se oli varustettu 1,79 MHz:n Ricoh 2A03 -prosessorilla ja 2 KB:n RAM-muistilla.

Ensimmäiset Famicomilla julkaistut pelit kärsivät merkittävistä laitteisto-ongelmista, jotka johtuivat Famicomin suunnittelutavasta: rajallinen muistiosoitteisto (mikä tarkoitti sitä, että pelien maksimikoko oli pieni), tapa, jolla grafiikka ladataan ruudulle, vain natiivi äänenkäsittely on käytettävissä, ei taloutta....

NES auttoi elvyttämään Euroopan ja Pohjois-Amerikan videopeliteollisuutta vuoden 1983 romahduksen jälkeen. Vaihdettavien kasettien käyttö mahdollisti sen, että muutkin peliyhtiöt kuin Nintendo saattoivat tuottaa ja valmistaa pelejä järjestelmään. Nintendo kuitenkin salli näiden ulkopuolisten yritysten valmistaa pelejä vain omilla ehdoillaan. Nintendon käyttämät kolmansien osapuolten lisenssit koskisivat myös Nintendon tulevia konsoleita.

NES:ää myytiin maailmanlaajuisesti lähes 62 miljoonaa kappaletta. Se oli Nintendon kaikkien aikojen myydyin konsoli 31. tammikuuta 2010 asti, jolloin Wii ohitti sen. Järjestelmän myydyin peli kokonaisuudessaan on Super Mario Bros., kun taas myydyin erillinen peli on yhdysvaltalainen Super Mario Bros. 2 ja myydyin kolmannen osapuolen peli on Enixin Dragon Quest III.

Super Nintendo Entertainment System oli Nintendo Entertainment Systemin seuraaja.

Nintendo NES -jäljennös

Nintendo NES ovat 85-luvun konsoleita. Konsoleita on lähes 50. Alkuperäisten löytäminen, toimivien ja halpojen konsolien löytäminen on mahdotonta. Siksi tarjoamme verkkokaupassamme tehtävässämme mukaisesti Nintendo NES -replikoita.

Nintendo NES Classic Mini

Nintendo NES Classic mini on pieni konsoli, joka on kehitetty NES:n vuosipäivää varten. Nintendo valmistaa ja jakelee sitä rajoitetuissa erissä, ja tarjoamme samoja konsoleita myös integroiduilla peleillä.

Nintendo 8bit -konsoli

Nintendo ilmoitti nopeasti Donkey Kong- ja Mario-peliensä pelihalleissa saavuttaman menestyksen jälkeen aikovansa tuoda Japanissa markkinoille oman konsolinsa, jonka nimi oli Famicom eli Family Computer. Projektia johti Nintendon R&D2:n Masayuki Uemura, joka oli halunnut konsolille 16-bittisen prosessorin ja levykeaseman, mutta tekniikan monimutkaisuuden vuoksi päädyttiin 8-bittiseen prosessoriin. Uemuran mukaan Nintendon silloinen pääjohtaja Hiroshi Yamauchi soitti hänelle ja kertoi, että Game & Watchin myynti ei kestäisi ja että heidän olisi aloitettava uuden tuotteen työstäminen. Yamauchi esitti uudelle tuotteelle useita vaatimuksia, muun muassa sen, että järjestelmän piti olla liitettävissä televisioon ja että siinä piti olla vaihdettavia kasetteja.

Nintendo lanseerasi järjestelmän lopulta heinäkuussa 1983 Japanissa. Se oli Nintendon ensimmäinen konsoli, jolla pystyi pelaamaan erilaisia pelejä. Se julkaistiin 15. heinäkuuta samana vuonna, ja sitä myytiin 14 800 jenillä. Ensimmäisen myynnin aikaansaamiseksi.

Famicom-konsolien ensimmäinen erä oli viallinen ja aiheutti konsolien kaatumisen. Nintendo kutsui välittömästi takaisin kaikki myydyt Famicom-konsolit ja korvasi ne uusilla laitteistoilla. Tästä kriisinhallintamenetelmästä tuli myöhemmin alan uusi standardi, kun Nintendon valta kasvoi.

Lopulta Famicomista tuli bestseller ja se oli halutuimpien listojen kärjessä.

Nintendo NES:n muotoilu

Nintendon ulkonäön saamme kiittää Masayuki Uemuraa. Tämä ulkoasu ei tullut tyhjästä. Famicomia ei voitu julkaista Yhdysvalloissa sellaisenaan, koska videopeliteollisuus oli romahtamassa. Tosin Famicom oli jo 80-luvulla läsnä arcade-päätteinä (Nintendo VS) ympäri Yhdysvaltoja.

Muistinhallintaohjaimet (MMC), joita kutsutaan myös kartoittajiksi. Ne ratkaisivat kaikki edellä mainitut ongelmat mahdollistamalla pankkien vaihtamisen, jolloin saat paljon enemmän dataa, integroimalla FM-ääni sirut ja paljon muuta. Useimmissa vuoden 1986 jälkeen julkaistuissa peleissä, jotka todella koettelivat järjestelmän rajoja, käytettiin mappereja. Samanlaista ratkaisua käytettiin Game Boyssa.

NES:n emulointi on vankkaa, ja eri järjestelmille on monia laadukkaita emulaattoreita.

Emulaattori PC

Sisäänrakennetuilla emulaatiolla varustetut konsolit sopivat erinomaisesti niille, jotka haluavat pelata HD-näytöllä tai PC:llä pelata vanhanaikaisia pelejä ilman, että heidän tarvitsee raahata ohjelmaa perässään. Sisäänrakennettu emulointi mahdollistaa useiden huolenaiheiden voittamisen, kuten tallennustilan, mutta myös yhteensopivuuden PC-laitteiston tai pelikasettien kanssa.

Romien käyttäminen vaatii todellista intohimoa, eikä keskivertoihminen pysty siihen.

Emulaattori MAC

Omenat ovat käyttökelpoisia photoshopissa tai muokkauksessa. Toisaalta, kun on kyse PC:n suorituskyvystä, joka on edellytys parhaalle emulaatiolle, mutta myös parhaalle pelikokemukselle. Ei riitä, että on komponentteja, tarvitaan myös oikea käyttöjärjestelmä.

Emulaattoreiden romit

Internetissä olevaa tietokoneversiota retro pelistä kutsutaan ROMiksi. Jotta voit pelata emulaattoreilla, sinun on hankittava oikeat romit. Valitettavasti mitä enemmän tietokonetiedostoa siirretään eri koneiden välillä, pakataan, puretaan, puretaan ja niin edelleen, sitä enemmän koodin osia alkaa puuttua, ja emulaattoreiden on paljon vaikeampi saada ne toimimaan. Siksi on parempi käyttää konsoleissamme olevia versioita, joissa on integroituja pelejä, kuin Internetistä löytyviä versioita. Et ole aivan varma, pystytkö viimeistelemään pelin tai edes pelaamaan sitä.