Konsoli master system Sega

Valitettavasti tässä kokoelmassa ei ole tuotteita

Sega Master System

Console Master System - Gamer Aesthetic

Sega Master System (Japanissa Mark III) oli Segan askel pelimaailmaan vuonna 1986. Vuonna 1991 Sega julkaisi myös "Sega Master System II" -järjestelmän, joka oli "säästökonsoli" niille, joilla ei ollut varaa Mega Driveen/Sega Genesikseen, joka oli tuotu markkinoille kaksi vuotta aiemmin, vuonna 1989.

MasterSystems jäljennös

Master System, kuten kaikki retrokonsolit, on tulossa vanhaksi ja harvinaiseksi. Erittäin harvinainen ja siksi tuskin kohtuuhintainen. Master System-replikaatiot ovat hyvä kompromissi uskollisuuden ja nostalgian välillä. Siksi tarjoamme niitä sivustollamme.

Sega Master System integroiduilla peleillä

Sega ehdotti vuonna 2017 konsoleita, joissa oli Master Systemiin integroituja pelejä. Kyseessä on yhden heidän klassisen video pelinsä uudelleenjulkaisu. Tämä konsoli on kätevä niille, jotka haluavat pelata master-järjestelmällä, mutta ilman, että heidän tarvitsee säilyttää kymmeniä herkkiä kasetteja. Siksi ehdotamme näitä epävirallisia konsolimalleja, joissa on integroituja pelejä.

Ensimmäinen menestyksekäs Segan konsoli

Ennen Master Systemiä oli olemassa Sega SG-1000, SC-3000 ja Sega Mark III. Valitettavasti mikään niistä ei ollut kaupallinen menestys, joten Sega päätti kehittää kaikille aiemmille järjestelmille seuraajan, jossa olisi Famicomia parempi, uudempi ja nopeampi laitteisto.

Konsolin julkaisua varten Pohjois-Amerikassa Sega muotoili Mark III:n uudelleen ja nimesi sen uudelleen "Master Systeemiksi", aivan kuten Nintendo muokkasi Famicomin Nintendo Entertainment System Iksi. Nimi "Master System" oli yksi monista ehdotuksista, joita Segan amerikkalaiset työntekijät harkitsivat, ja se valittiin lopulta heittämällä tikkaa taululle. Tämä oli siis ensimmäinen konsoli, jonka nimi valittiin sattumanvaraisesti.

Sega Enterprisesin johtaja Isao Okawa hyväksyi nimen sen jälkeen, kun hänelle oli kerrottu, että se viittasi videopeli- ja taistelulaji teollisuuden kilpailulliseen luonteeseen, jossa vain yksi kilpailija voi olla "Master". "Master Systemin" lopullisen futuristisen muotoilun oli tarkoitus vetoaa länsimaiseen makuun.

Sega 8-bittinen konsoli

Vaikka Segalta on ollut muitakin 8-bittisiä konsoleita, muistetaan kuitenkin Master System. Olipa kyse Segan kaupallisen taktiikan parantamisesta, kilpailija kielen elementtien integroimisesta, mutta myös siitä, että se erottautui toisistaan "tappaja pelin" avulla, joka oli tuolloin vielä harvinaista. "Sonic the Hedgedog" asetti riman korkealle pelisuunnittelun suhteen kaikille muille 8-bittisille konsoleille.

Konsolin suunnitteli sama Segan sisäinen tiimi, joka oli luonut SG-1000:n. Mark III oli edellisen konsolin uudelleensuunnittelu. SG-1000:n ja SG-1000 II:n prosessorit olivat 3,58 MHz:n kellotaajuudella toimivia Zilog Z80A:ita, kun taas Mark III:ssa, SC-3000:ssa, joka oli SG-1000:n tietokoneversio, ja Master Systemissä oli 4 MHz:n kellotaajuudella toimiva Z80A. Mark III ja Master System ottivat myös käyttöön SG-1000:ssä käytetyn Segan korttipaikan.

Kilpailun alku Nintendoa vastaan

Sega Mark III julkaistiin Japanissa lokakuussa 1985 hintaan 15 000 jeniä. Vaikka Mark III oli teknisesti tehokkaampi kuin sen pääkilpailija Famicom, se ei ollut menestys heti markkinoille tultaessa. Vaikeudet johtuivat Nintendon lisensointi käytännöistä kolmansien osapuolten kehittäjien kanssa, sillä Nintendo vaati, että Famicom-pelejä ei saa julkaista muilla konsoleilla. Selvitäkseen näistä vaikeuksista Sega kehitti omia pelejä ja hankki oikeudet muiden kehittäjien pelien siirtämiseen, mutta ne eivät myyneet hyvin. NEC käytti sitten samaa strategiaa joihinkin Segan nimikkeisiin kehittäessään pelejä TurboGrafx-16:lle. Mark Cerny sanoi, että julkaisun valmisteluissa "paine oli hyvin, hyvin suuri", ja tyypilliselle pelille varattiin vain kolme kuukautta kehitys aikaa.

Järjestelmä julkaistiin vuonna 1986 Pohjois-Amerikassa 200 Yhdysvaltain dollarin (vastaa 432 Yhdysvaltain dollaria vuonna 2015) hintaan, joka sisälsi Hang-On- ja Safari Hunt -pelien moni korttisarjan. Sega ja Nintendo, joka vei Famicomia Yhdysvaltoihin Nintendo Entertainment Systemin (NES) tapaan, suunnittelevat käyttävänsä syksyllä ja talvella 1986 15 miljoonaa dollaria konsolinsa markkinointiin; Sega toivoi myyvänsä 400 000-750 000 konsolia vuonna 1986. Vuoden 1986 loppuun mennessä Master System oli myynyt 125 000 konsolia, enemmän kuin Atari 7800:n 100 000, mutta vähemmän kuin Nintendon 1,1 miljoonaa. Kuten Japanissa, myös Pohjois-Amerikassa Master Systemillä oli rajallinen pelikirjasto, joka ei saanut yhtä hyvää vastaanottoa kuin NES. Toisin kuin Nintendon lisensointi käytännöt, Segalla oli vain kaksi ulkopuolista amerikkalaista kehittäjää, Activision ja Parker Brothers. Vuoteen 1988 mennessä Nintendon osuus Pohjois-Amerikan videopeli markkinoista oli 83 prosenttia. Sega väitti, että "konsolimme on ensimmäinen, jonka pakkauksen grafiikka vastaa pelin grafiikkaa", ja Master Systemin markkinoinnissa pyrittiin tuomaan pelihalli elämys elämään, mutta sen markkinointi osastoa johti vain kaksi miestä, mikä asetti Segan julkisuudessa epäedulliseen asemaan.

Master Systemin hinta

Retro Konsolilla on tietty hinta. Ne ovat yleensä paljon edullisempia kuin uudet konsolit, mutta ne eivät ole kaikkien saatavilla. Riippuen retro konsoli järjestelmään integroitujen pelien määrästä, ohjainten määrästä ja muista tekijöistä, jotka eivät muuta pelikokemusta, Master System voi maksaa 59-159 euroa.

hän Sega Master System (SMS) on 8-bittinen konsoli, jonka Sega julkaisi 20. lokakuuta 1985 Japanissa ja syyskuussa 1986 Yhdysvalloissa. Sen vähittäismyyntihinta oli 199,99 dollaria. Se oli varustettu 4 MHz:n Zilog Z80A:lla, jossa oli 8KB RAM-muistia ja 16KB VRAM-muistia. Se oli varustettu Yamaha YM2602B VDP GPU:lla. Se suunniteltiin suoraksi kilpailijaksi Nintendo Entertainment Systemille, ja se oli teknisesti sitä parempi joissakin suhteissa. Sega Game Gear julkaistiin huhtikuussa 1991, ja se kilpaili Game Boyn kanssa. Siinä oli taustavalaistu näyttö, värit ja hieno muotoilu. Sen vähittäismyyntihinta oli 149,99 dollaria. Siinä oli 3,5 MHz:n Zilog Z80 -prosessori, 8 KB RAM-muistia ja 16 KB VRAM-muistia.

SMS:n ja Game Gearin (GG) välillä on monia laitteiston yhtäläisyyksiä. Erityisesti SMS:n pelikasetteja voidaan toistaa Game Gearissa sovittimen avulla. Tästä syystä useimmat SMS-emulaattorit voivat ajaa myös GG-pelejä.

Sisäisesti Master System laajentaa Segan vanhaa SG-1000:tä lisäämällä siihen lisää RAM-muistia ja yhden uuden video moodin; koska SG-1000:ssä käytettiin samoja prosessori-, video- ja audio siruja kuin ColecoVision issa, monet Master System -emulaattorit pyörittävät myös ColecoVisionin pelejä.

Master System-emulatori

Master System -emulaattorit ovat tehokkaimpia emulaattoreita. Jokainen niistä väittää laitteisto kompatibiliteten olevan vähintään 80 % tai joidenkin kohdalla jopa 90 %. Tämä kehittäjien suuri luottamus omaan järjestelmäänsä osoittaa, että tämä vanha konsoli tunnetaan erittäin hyvin sekä laitteiston että sisäisen koodin ja elementtien keskinäisen vuorovaikutuksen osalta.

Emulaattori Androidille

Vintage-konsoleilla on se "etu", että ne eivät ole kovin tehokkaita. Jotkut voivat kirjaimellisesti toimia laskimilla. Ei siis ole yllättävää nähdä emulaattoreita, jotka on tehty toimimaan kannettavilla tietokoneilla ja erityisesti androideilla. IOS-pohjaiset älypuhelimet ovat emulaattorin kehittäjälle paljon monimutkaisempia käsitellä kuin Android-koodi. Joten löydämme paljon enemmän emulaattoreita, joilla on korkea peliyhteensopivuus huaweilla ja samsungeilla kuin appleilla. Jos haluat pelata suosikki retropelejä odottaessasi ja haluaisit ne mobiilissa, ota tämä ero huomioon. Saatat joutua vaihtamaan kannettavaa tietokonettasi.

Windows 10 -emulaattori

Emulaattoreita tehtiin ensimmäisen kerran Windows Vistalle. Vaikka jotkut ovat kehittyneet sen jälkeen, kun ne ovat jo saavuttaneet maksimi potentiaalinsa ja niitä on jalostettu äärimmilleen, jotkut emulaattorit ovat olleet olemassa jo pitkään. Varokaa, jotkut uudemmat emulaattorit ovat parempia kuin vanhemmat, mikä johtuu taitojen, mutta myös tarpeiden erosta vistaa käyttäneiden reotrgamereiden ja Windows 10:tä käyttävän nykysukupolven välillä.

Emulaattori MAC:lle

MAC:ista on tullut toinen referenssi retro emulaattoreiden käynnistämiselle. Itse asiassa nämä koneet ovat melko tehokkaita, vaikka se on edelleen Apple ja se ei ole tärkein toiminto ajatteli Steeve Job