Super Nintendo-Konsoli

Valitettavasti tässä kokoelmassa ei ole tuotteita

super nintendo

Console Super Nintendo - Gamer Aesthetic

Super Nintendo Entertainment System (virallinen lyhenne Super NES ja SNES). Ranskassa sitä kutsutaan yleisesti nimellä "La Super Nintendo". Se on Nintendon kehittämä 16-bittinen kotivideo pelijärjestelmä. Se on toinen Nintendon kansainvälisesti markkinoima kotivideo pelijärjestelmä. Super Nintendo Entertainment System on Nintendo Entertainment Systemin seuraaja, ja siinä on parannettu grafiikka, täysin uusi ohjain, jossa on kaksi lisää painiketta, parempi ääni ja enemmän prosessori ominaisuuksia.

Super Nintendo -konsolin jäljennös

Super Nintendo Entertainment System on ollut koti monille klassisille videopeleille, kuten Super Mario World, Super Metroid, Final Fantasy VI, Chrono Trigger, alkuperäinen Donkey Kong Country -trilogia, Street Fighter II, The Legend of Zelda: A Link to the Past, Star Fox, F- Zero ja Super Mario Kart. Nämä pelit myivät miljoonia kappaleita ja auttoivat vahvistamaan SNES:n asemaa neljännen sukupolven johtavana pelinä. Kolmannen osapuolen yritykset, kuten Square, Enix ja Capcom, tukivat konsolin valtavaa maailmanlaajuista menestystä.

Super Nintendo Entertainment System julkaistiin ensimmäisen kerran Japanissa nimellä Super Famicom 21. marraskuuta 1990. Vajaassa seitsemässä kuukaudessa järjestelmä julkaistiin Pohjois-Amerikassa elokuussa 1991 ja Euroopassa ja Australiassa vuonna 1992.

Nintendo alkoi myydä järjestelmää myös Etelä-Amerikassa vuonna 1993. Nintendo valmisti lopulta SNES-konsoleita erilaisilla koteloilla ja merkitsi ne uusilla nimillä, kuten Super Famicom Jr. ja SNS-101.

Uudet konsolit eivät tarjonneet mitään uutta pelikokemukseen, mutta niiden oli tarkoitus herättää uudelleen kiinnostus järjestelmää kohtaan ensimmäisen toimituksen jälkeen. Etelä-Koreassa Super Nintendoa myi ja jakeli Hyundai Electronics nimellä Super Comboy.

Toisin kuin Hyundai Comboy, joka on uudelleen brändätty amerikkalainen NES, Super Comboy on uudelleen brändätty japanilainen/eurooppalainen malli. Se on viimeinen kotikonsoli, jolla on eri maissa eri nimi ja muotoilu. SNES lopetettiin Japanin ulkopuolella vuonna 1999 ja Japanissa vuonna 2003.

Super Nintendo -jäljennös

Vaikka Super Nintendo on uudempi kuin pikkusiskonsa NES, se on silti retro konsoli. Se on siis periaatteessa harvinainen. Hävitettyjen konsolien määrä on suorastaan ilmiömäinen. Siksi tarjoamme verkkokaupassa super nintendo -jäljennöksiä.

Super Nintendo Classic

Super Nintendo Classic on Nintendon tarjoama video pelijärjestelmä. Se on 90-luvun mallinsa uusintaversio, jossa konsoliin on integroitu pelejä. Tämä painos oli hyvin rajoitettu ja vain harvat pelaajat pystyivät hankkimaan sen. Siksi ehdotamme sinulle sen konsolien jäljennöksiä.

Nintendo 16-bittinen konsoli

Vaikka SNES ei ollut yhtä menestyksekäs kuin edellinen Nintendo Entertainment System, se osoittautui silti 16-bittisellä aikakaudella mahtavaksi kilpailijaksi, ja lopulta se nousi sukupolven kärkipaikalle, mikä teki Nintendosta silloisen markkinajohtajan. Aluksi konsoli lähti hitaasti liikkeelle Sega Genesiksen (Mega Drive Euroopassa ja Japanissa) jälkeen, mutta se päihitti reilusti NEC:n TurboGrafx-16:n, joka oli myös vakava kilpailija 90-luvun kriteereissä.

Super Nintendo muotoilu

Järjestelmän suunnitteli Masayuki Uemura, joka loi myös alkuperäisen Famicomin. Pohjoisamerikkalaiset lukijat huomaavat heti, että Super Famicomin ulkokuori on hyvin erilainen kuin amerikkalaisen SNES:n.

Puhtaat linjat ja kaksivärinen harmaa kotelo korvattiin Yhdysvaltain julkaisua varten neliömäisellä ulkoasulla ja violeteilla painikkeilla. Kummallista kyllä, Nintendo palasi Super Famicomin muotoiluun, kun järjestelmä julkaistiin Euroopassa.

Tämä muutos japanilaisen SNES:n ja amerikkalaisen version välillä johtuu siitä, että Lance Barr, "design & Brand Director" -osaston johtaja, työskentelee edelleen Nintendo Of Americassa. Lance Barrin mielestä SNES oli hyvä Japanin markkinoille, mutta aivan liian "pehmeä" Amerikan markkinoille.

Hänen mielestään muotoilu ei vetoaisi amerikkalaisiin. Hän oli myös sitä mieltä, että konsolin päällekkäisyys teki siitä ruman näköisen, vaikka se oli yksi konsolin pohjassa olevien liitäntöjen ominaisuuksista. Eurooppalaisessa versiossa Nintendo palasi vanhaan famicom-muotoon, ja kaikki eurooppalaiset tuntevat tämän muodon.

Super Nintendon ohjaussarja

Ohjainten ergonomia on myös huomionarvoista. Kyllä, siinä on paljon tasaisemmat linjat, mikä todella leikkaa NES:ää. Tämä kohta ei oikeastaan tule Nintendolta, vaan se on MegaDrive-ohjainten idean uudelleenmuokkaus.

Sen vahvin puoli on se, että se on täysin intuitiivinen kenelle tahansa. Ennen, jotta käsi ja sormien asento olisi ollut hyvä, piti olla pelaaja. Aloittelijalle se oli helvettiä. Super Nintendo -ohjaimella kaikki oli täysin intuitiivista.

Painikkeiden sijainti ja suuntaristi sekä käynnistys- ja valintapainikkeet olivat suoraan sormenpäissäsi, jopa pelaamisen aikana. Kaikki muut yritykset ottavat tämän ergonomian käyttöön, ja erityisesti nappuloiden sijainti timanttina ja liipaisimet ohjaimen reunalla olivat tuohon aikaan vielä ennenkuulumattomia.

Street Fighter 2 Pack, Super Nintendon ikoninen peli

Street Fighter 2 on yksi Super NESin myydyimmistä peleistä. Se on Capcomin kehittämä peli arcade-päätteille, mutta juuri Super Nintendon ja sen pakkauksen myötä peli tulee kuuluisaksi. Hyödyntämällä Super NES:n ehdotonta etua kilpailijoihinsa nähden, nimittäin ohjainten ergonomiaa, pelistä tuli vertailukohta. Voimme myös huomata tässä tärkeän seikan: kehitysstudioiden valtavan osallistumisen konsoliin. Useimmat kehittäjät loivat pelejä suosituimmille konsoleille ja järjestelmille. Street Fighter 2:n myötä alkoi myös enemmän tai vähemmän riippumattomien kehittäjien puoliksi yksinoikeudellinen tuki tietylle yhtiölle eikä monille.

Super Nintendon hinta

Super Nintendo on yksi suosituimmista retrokonsoleista. Koska sille on siirretty pelejä tai niitä on tuotettu erityisesti Super NES:lle, hinta heijastaa aina pelivaihtoehtojen laatua. Super NESin kanssa myytävien pelikasettien tai ohjainten määrä vaikuttaa suuresti hintaan, joka vaihtelee 59:stä 150:een.

Super Nintendo Entertainment System (SNES) on neljännen sukupolven 16-bittinen kotivideopelijärjestelmä, jonka Nintendo julkaisi 21. marraskuuta 1990 Japanissa ja 23. elokuuta 1991 Yhdysvalloissa. Sen vähittäismyyntihinta on 199,99 dollaria. Se toimii Ricoh 5A22 3,58 MHz:n prosessorilla. Se lainasi edeltäjänsä Nintendo Entertainment Systemin nimen, ja Japanissa sen nimi oli Super Famicom, ja tänä aikana se joutui kovaan kilpailuun SEGA:n Genesiksen (joka tunnettiin Euroopassa nimellä Mega Drive) kanssa.

SNES-emulointi on vahvaa, ja eri järjestelmille on useita laadukkaita emulaattoreita, joista osa on syklitarkkoja.

Emulaattorin tarkkuus

Emulaattori on tarkka, kun sekä ohjelmalle että laitteistolle annettu käsky tuottaa saman tuloksen. Tämä tarkoittaa sitä, että tarkat emulaattorit tuottavat paljon vähemmän ääni- ja videohäiriöitä, mutta se vaatii yleensä enemmän prosessoritehoa. Tämä saavutetaan usein käyttämällä tiukempaa synkronointia.

Tunnetuimpia tarkkuusemulaattoreita ovat muun muassa Mesen (NES), higan (SNES), CEN64 (N64) ja Exodus (Sega Mega Drive).

Emulaattorin tarkkuuden tunne

Mitä tarkempi emulaattori on, sitä vähemmän siinä on poikkeamia oikean laitteiston käyttäytymisestä, mutta sitä vaativampi se on. Ironista kyllä, tämä näkökohta voi joskus olla ristiriidassa kokemuksen autenttisuuden kanssa, kun se aiheuttaa input lagia. Samankaltainen keskustelu koskee myös CRT-shadereita.

Puhumattakaan siitä, että myöhempien konsolien erittäin tarkkojen emulaattoreiden laitteistointensiivisyys voi olla ristiriidassa emulaattorin helppokäyttöisyyden kanssa, varsinkin kun Mooren laki on viime aikoina romahtanut (yksinkertaistetusti sanottuna et voi vain "ostaa parempaa PC:tä", jos puolijohdeteknologia ei saavuta tarpeeksi nopeasti sitä, mitä tarvitaan tarkkaan emulaatioon, joka ei tee kompromisseja nopeuden optimoimiseksi).

Siksi emulaattorin tarkkuus ja aitous ovat edelleen kiistanalaisia aiheita, ja ne riippuvat suuresti siitä, mitä osa-aluetta käyttäjä arvostaa kokemuksessa eniten.

Super nintendo-emulaattori PC:lle

PC:lle tarkoitetut Nintendoemulaattorit ovat lukuisimpia. Japanilaisella yrityksellä on todellakin ollut suuri vaikutus alaan sekä konsolien suunnittelun ja myynnin että videopelien viestinnän ja pelisuunnittelun osalta. Siksi on normaalia ja jopa odotettavissa, että emulaattoreiden kysyntä on valtava. Nintendo-fanien nostalgia on hyvin läsnä.

Super nintendo emulaattori androidille

Kannettavat tietokoneet ovat vuosi vuodelta tehokkaampia. Emulaattorit älypuhelimessa ovat aina olleet helvetin hankalia. Akun hallinnan, eri komponenttien ja sen välillä, että pitää emuloida, simuloida, komponentteja kannettavan tietokoneen järjestelmässä.

Kaikki tämä on pitkään estänyt kehittäjiä tekemästä hyvää työtä. Tehon ja akkukapasiteetin lisääntyessä jotkut holtittomat kehittäjät ovat onnistuneet kehittämään Super Nintendon emulaattoreita Android-pohjaisille puhelimille.