Miten menestyä Twitchissä, kun olet nainen Streamer?

Miten menestyä Twitchissä, kun olet nainen Streamer?

lukemisesta

Olet nainen ja haluat striimaajaksi? Olet jo aloittanut ja haluat tietää, miten menestyä alustalla? Älä huoli, olet oikeassa paikassa !

Julkaisimme jo blogikirjoituksen, jossa selitämme, miten aloittaa Twitchissä, ja voit käydä katsomassa sen (jos et ole vielä tehnyt sitä), koska se on hyvin kattava.

Monia seikkoja on kuitenkin otettava huomioon, kun olet naispuolinen striimaaja ja kun olet aloittelija toisin kuin miespuoliset striimaajat! Siksi halusimme tehdä oman artikkelin, joka auttaa sinua aloittamaan parhaimmillaan.

Tässä artikkelissa näemme, miten erottaudut isoista striimaajista ja rakennat oman yleisösi, murramme joitakin myyttejä, jotka jatkuvat, ja lopuksi annamme sinulle parhaat neuvomme, jotta voit lähteä lentoon omalla vuorollasi!

Aloitetaan ilman muuta!

gamer aesthetic deko

Uiminen haiden keskellä

Twitch on tällä hetkellä markkinoiden suurin suoratoistoalusta, ja se on sekä hyvä että huono asia.

Positiivinen puoli on se, että oman Twitch-kanavan perustaminen voi olla loistava tapa tavoittaa paljon erilaisia ihmisiä ja ehkä jopa rakentaa brändi, josta voi tulla tärkein tulonlähteesi jossain vaiheessa tulevaisuudessa.

Muut suoratoistoalustat eivät yksinkertaisesti pysty kilpailemaan Twitchin kanssa juuri nyt, joten kun alat rakentaa yleisöä alustalle, taivas on rajana.

Toisaalta Twitch on myös erittäin ruuhkainen markkina-alue. Useimmat alustan suurimmista striimaajista aloittivat toimintansa kauan ennen Twitchin räjähdysmäistä kasvua.

Suomalainen streamers mies

Kaikki, jotka aloittavat suoratoiston nyt, joutuvat kilpailemaan suurten suoratoistajien lisäksi myös tuhansien ja taas tuhansien pienempien suoratoistajien kanssa, jotka haaveilevat menestyksestä Twitchissä.

Lisäksi, jos mietit, miten tulla naispuoliseksi striimaajaksi Twitchissä, kohtaat lisähaasteita.

Twitch on perinteisesti miesvaltainen foorumi, ja vaikka monet naispuoliset striimaajat ovat saavuttaneet siellä uskomatonta menestystä, voi olla paljon vaikeampaa päästä samalle tasolle.

Meillä on kuitenkin joitakin vinkkejä ja ohjeita, joiden avulla voit selvittää, mitä haluat tehdä Twitchissä ja miten voit parantaa brändäämistäsi saadaksesi ajan mittaan vielä enemmän seuraajia.

Myyttien murtaminen

Aloitetaan murtamalla muutamia myyttejä siitä, että on naispuolinen striimaaja Twitchissä.

Ensinnäkin jotkut miehet näyttävät uskovan, että kun olet naispuolinen striimaaja, saat taatusti paljon seuraajia yleisen vetovoiman tai uutuudenviehätyksen vuoksi. Tämä ei pidä paikkaansa.

Toki tietyn striimaajan ulkonäöllä voi olla merkitystä yleisön kasvattamisessa, mutta itse sisältö on aina tärkeämpää. Lisäksi, kuten edellä todettiin, suoratoisto, kuten monet muutkin alat, vaikeuttaa naisten pääsyä valta-asemiin.

tunnettu nainen streamers

Korkean profiilin striimaajien määrä kasvaa nykyään, mikä johtuu osittain alustan muuttuvista mieltymyksistä. Viime vuoden kolmannella vuosineljänneksellä suhteellisen uusi suoratoistovideoiden genre, joka tunnetaan nimellä "vain jutteleminen", eli lähinnä suorat videopäiväkirjat, ohitti peliin liittyvän sisällön ja nousi Twitchin suosituimmaksi kategoriaksi.

Vuoden 2021 ensimmäisellä vuosineljänneksellä "just chatting"-videoiden osuus kaikesta Twitchissä katsotusta sisällöstä oli 12 prosenttia, kertoo Streamlabs.

Miten sinusta tulee naispuolinen striimaaja Twitchissä?

Sitten on vielä myytti siitä, että Twitch on oikeastaan vain pelikanavien alusta eikä mitään muuta. Vaikka tämä saattoi pitää paikkansa jonkin aikaa, se ei enää pidä paikkaansa.

Monet tekijät tekevät alustalla uusia ja mielenkiintoisia asioita, ja tulevaisuudessa on tilaa entistäkin useammille sisältötyypeille.

Lopuksi, ajatus siitä, että lahjoitukset ja tilausmaksut menevät suoraan kullekin tekijälle. Valitettavasti Twitch ottaa ison osan siitä, mitä sivustolla tienaa.

Kyllä, faneiltasi saatu taloudellinen tuki tuo sinulle lopulta silti rahaa, mutta älä odota, että 100 prosenttia jokaisesta lahjoituksesta päätyy suoraan pankkitilillesi.

mario kattokruunu

Tiedä mitä haluat

Kysy itseltäsi erittäin tärkeä kysymys juuri nyt: Tiedätkö, mitä haluat tehdä Twitch-kanavallasi? Onko sinulla jo yksityiskohtainen suunnitelma sisällöstäsi ja siitä, miten haluat esiintyä?

Vaikka sinulla olisikin jo joitakin ideoita, kannattaa käyttää aikaa näiden ideoiden tarkistamiseen ja jopa uusien lisäämiseen.

Kyse on brändäyksestä. Kuvittele seuraava skenaario: Twitch-kanavasi fani yrittää kertoa ystävälleen, kuinka hieno kanava on ja miksi hänen pitäisi katsoa sitä.

Tämän hypoteettisen fanin pitäisi pystyä kuvaamaan sinua ja kanavaasi tarkasti yhdellä tai kahdella lauseella.

Esimerkiksi: "Tämä henkilö ottaa vastaan fanien biisitoiveita ja soittaa kappaleen näppäimistöllä niin nopeasti kuin pystyy."

Tästä hyvässä brändäyksessä on kyse. Kuvauksessa on luontainen koukku, ja se auttaa houkuttelemaan uusia faneja.

gameplay twitch

Ole rehellinen faneillesi

Sinun on oltava rehellinen faneillesi, olipa niitä sitten 10 tai 10 000. Et luultavasti koskaan tunne fanejasi henkilökohtaisesti, etenkään jos heitä on paljon, mutta tekijöiden ja fanien välillä on aina luottamuksen tunne, joka on säilytettävä.

Tämä on erityisen tärkeää, kun suunnittelet jonkinlaista muutosta, joka vaikuttaa merkittävästi Twitch-kanavasi suuntaan.

Miten sinusta tulee suosittu Twitch-striimaaja?

Suuren muutoksen tekeminen ilmoittamatta siitä kunnolla jo olemassa oleville faneillesi voi olla heille hyvin hämmentävää, ja saatat jopa vaarantaa monet heistä, jos he lopulta tuntevat itsensä jollain tavalla petetyiksi.

Mutta tämä voi koskea myös pieniä asioita. Ehkä aiot lähteä lomalle muutaman viikon kuluttua, mikä estää tavanomaiset suoratoistosessiot.

Jos lähdet lomalle ilmoittamatta faneillesi, että olet poissa jonkin aikaa, se voi aiheuttaa kielteisiä reaktioita.

Toisaalta, jos ilmoitat selvästi, ettet suoratoistaisi tiettyinä päivinä normaalisti, fanit saattavat olla pettyneitä, mutta eivät suuttuneita. Hämmennys ei ole koskaan tehokas markkinointistrategia.

twitch logo

Onko viestisi selkeä? Onko se yleisön helppo ymmärtää?

Jos ihmiset tietävät tarkalleen, mitä lähetät ja miksi heidän on tärkeää katsoa sitä, kanavasi menestyy. Jos olet liian huolissasi tuloista ja luot hämmentävän, myyntihakuisen viestin, ihmiset kääntyvät sinusta pois.

Kukaan ei pidä ylimyynnistä! Keskity sen sijaan ihmisiin ja heidän tarpeisiinsa, niin loppu tulee itsestään. Viestisi on tärkeä, ja avoin ja rehellinen viestintä lisää uskottavuuttasi ja kuluttajien luottamusta.

Juttele muiden striimaajien naisten kanssa

Riippumatta siitä, meneekö striimaamisurasi Twitchissä hyvin vai huonosti, sinun ei pidä koskaan pelätä pyytää apua.

Onneksi on olemassa kokonainen yhteisö naispuolisia striimaajia ja sisällöntuottajia, ja tämä yhteisö voi olla loistava voimavara muille naispuolisille striimaajille.

Olivatpa ne sitten suuria tai pieniä, muut naispuoliset tekijät ovat varmasti iloisia voidessaan myötätuntoa kanssasi ja jakaessaan vinkkejä, jotka auttavat sinua vauhdittamaan striimausuraa.

Voi myös olla mukavaa, kun voi keskustella sellaisten ihmisten kanssa, joilla on ollut samanlaisia kokemuksia. Tämä voi auttaa sinua purkamaan stressiä ja tuntemaan yhteytesi suurempaan yhteisöön sen sijaan, että tuntisit olosi yksinäiseksi.

Saatat jopa saada pysyviä ystäviä tai tehdä yhteistyötä muiden striimaajien kanssa, mikä voi auttaa sinua laajentamaan yleisösi paljon nykyistä suuremmaksi.

nainen, joka pelaa videopelejä

Menestyksesi salaisuudet

Tiedät nyt, miten päästä alkuun, erottua ja luoda oma yleisösi Twitchissä. Aiheen asiantuntijana tiedät nyt, miten selkeyttää toimituksellista linjaasi ja ennen kaikkea luoda oma brändi-imagosi. Mutta tiesitkö, että jopa enemmän kuin se, mitä haluat välittää, on muoto yhtä tärkeä?

Hyvä sisustus koristeellisine lisävarusteineen ja värikäs ja hillitty valaistustunnelma nimittäin leimaa sinut automaattisesti intohimoiseksi pelaajaksi ja saat tietynlaista oikeutusta ja sympatiaa katsojiesi silmissä.

Siksi tarjoamme asiakkaillemme ympäri vuoden erilaisia pelikoristeita, joissa on esteettinen tyyli, kuten pelien neonvaloja, lamppuja, led-bannereita ja monia muita asioita. Ne ovat sekä siistejä että koristeellisia, ja ne ovat täydellinen lahja poikkeukselliseen asetelmaan.

Tutustu nyt Playstation-logolamppuumme laajan neonpelivalikoimamme kautta ja aloita viipymättä sisustuksen rakentaminen!

neon gaming

Jätä kommentti

Huomaa, että kommentit on hyväksyttävä ennen niiden julkaisemista.

Recevez nos articles dans votre boite email.