Miten saada katsojia Twitchissä ?
lukemisesta
Olet juuri luonut Twitch-kanavasi ja haluat hankkia nopeasti yleisön, jotta voit elää suorana lähetyksistäsi ? Tai ehkä olet ollut alustalla jo jonkin aikaa, etkä kaikista ponnisteluistasi huolimatta ole onnistunut tekemään läpimurtoa? Älä hätäänny, me tiedämme, miten voit rakentaa suuremman yleisön!
Tässä artikkelissa tarkastelemme kuutta vinkkiä, joiden avulla voit lisätä katsojien määrää kaikissa tulevissa livenäsi. Puhumme designista, lähetysstrategiasta ja siitä, miten sinun tulisi olla vuorovaikutuksessa tulevien yhteisön jäsenten kanssa tekemisissä!
Kun olet lukenut tämän artikkelin, yleisön rakentaminen ei ole sinulle enää ongelma! Aloitetaan!
6 vinkkiä Twitch-gamingkanavasi katsojamäärien kasvattamiseen
Nykyään oman suoratoistokanavan perustaminen on helpompaa kuin koskaan. On olemassa monia suoratoistoalustoja, kuten Theta TV, YouTube Gaming tai Facebook Gaming, mutta Twitch hallitsee markkinoita edelleen! Nyt aloittaminen voi olla hyvä tilaisuus ansaita elantonsa intohimollasi.
Jos olet jo käynnistänyt pelikanavasi, vaikeinta on yleisön kasvattaminen. Mistä aloittaa? Selvitämme sen kuuden vinkin avulla, joita voit antaa nopeaan läpimurtoon!
1 - Luo johdonmukainen lähetysohjelma
Johdonmukainen lähetysohjelma on olennaisen tärkeää kanavasi kasvattamiseksi. Lisäksi aikataulun luominen ja jakaminen on yksinkertainen tapa rakentaa luottamusta ja kannustaa katsojia tulemaan säännöllisesti. Kun laadit aikataulusi, sinun on ilmoitettava, milloin lähetät ja mitä lähetät.
Kun olet laatinut aikataulun ja jakanut sen streamissasi ja eri sosiaalisen median alustoilla, sinun on pidettävä siitä kiinni. Tämä on olennaista, jotta et vaaranna katsojien vieraantumista, jos et täytä heidän odotuksiaan. Jos et pääse striimiin, ilmoita siitä yleisölle etukäteen ja siirrä aikataulua mahdollisuuksien mukaan.
Säännöllinen ja tiheä sisällön suoratoisto houkuttelee uskollisen yleisön ja osoittaa, että olet tosissasi. Kuten kaikilla sisällön julkaisemisen osa-alueilla, aikataulusta kiinni pitäminen antaa sinulle mahdollisuuden tarjota enemmän arvoa katsojillesi ja kannustaa heitä pysymään uskollisina. Millainen suoratoistoaikataulusi pitäisi olla? Kaikki riippuu sinusta.
Sitoudu tekemään, mitä voit, mutta mikä tärkeintä, pidä lupauksesi! On sinusta kiinni, sitoudutko pelaamaan koko viikon ajan vai keskitytkö mieluummin viikonloppuun. Kun päätät suoratoistojaksosi pituudesta, pidä mielessä, että yleisösi pitäisi aina viihdyttää ja hyötyä kanavastasi.
Kun olet vakiinnuttanut asemasi suoratoistomaailmassa ja tarjoat katsojille säännöllisen ja johdonmukaisen aikataulun, voit harkita kanavasi tilausten tarjoamista. Älä myöskään unohda lopuksi linkittää peliaikatauluasi tauluihisi.
Aloitatko vasta Twitchissä? Löydät täydellisen oppaamme, jossa selitämme sinulle, miten aloittaa Twitchissä, jotta voit käynnistää ensimmäisen live-esiintymisesi ja saada ensimmäisen yleisösi !
2 - Ota yhteyttä ja kommunikoi katsojiesi kanssa.
Vuorovaikutus yleisösi kanssa on yksi parhaista tavoista saada seuraajia. Se myös pitää katsojat palaamassa kanavallesi hakemaan lisää.
Kun kyse on suoratoistosta, keskustelun ylläpitäminen vie sinut pitkälle. Katsojasi odottavat tietynlaista selittelyä, kun he katsovat suoraa lähetystä. Olipa kyse sitten strategiasta, mielipiteestäsi pelistä tai vastaamisesta kysymyksiin ja kommentteihin, katsojat haluavat kuulla sinusta.
Viestinnän katsojien kanssa ei tietenkään tarvitse aina koskea peliä. Jos käytät suoratoistoalustaa, kuten Twitchiä, huomaat todennäköisesti, että käyttäjät kirjautuvat sisään tutustuakseen sinuun.
Kun rakennat yhteisön, he myös liittyvät sinuun vuorovaikutukseen tämän suuremman yleisön kanssa. Avoimesta ja rehellisestä suhteesta seuraajiin on monia etuja.
Käyttäjien sitouttamisstrategiaasi voisi kuulua esimerkiksi seuraavia asioita:
- Uusien tilaajien kiittäminen
- Keskustelun kannustaminen kysymyksillä
- Kappaleita tai pelejä koskevien pyyntöjen vastaanottaminen
- Yleisöltä peliehdotusten tai palautteen pyytäminen
- Kilpailut
- Vuorovaikutus eri kanavissa
Keskittymällä sitoutumiseen ja viestintään katsojiesi kanssa kanavastasi tulee vuorovaikutteinen yhteisö. Lisäksi katsojasi löytävät striimistäsi arvoa, joka ylittää sen, että katselet vain tuntemattoman ihmisen pelaavan videopeliä. Tulos? Katsojien, seuraajien ja tilausten lisääntyminen.
3 - Pelaa oikeita pelejä
Tämä saattaa kuulostaa kyyniseltä, mutta jos haluat kasvattaa yleisöäsi, sinun on valittava oikeat pelit. Se, mitä pelaat, voi tehdä tai rikkoa kanavasi. Sinun on tutkittava peliyhteisön trendejä, jotta ymmärrät, mitkä pelit houkuttelevat kohdeyleisöäsi.
Kokeile erilaisia pelejä ja katso, mitkä niistä houkuttelevat tehokkaasti yleisöäsi. Etsi tasapaino pelien välillä, joista olet intohimoinen, pelien, joissa olet hyvä, ja pelien, jotka eivät ole kyllästyneitä. Kannattaa myös vaihdella hauskuutta ja päivittää kanavasi.
Jos käytät aikasi sellaisten suosittujen pelien suoratoistamiseen, jotka ovat jo saaneet paljon huomiota, saatat jäädä vakiintuneiden suoratoistajien varjoon. Siksi on hyvä idea etsiä uusia tai kapealla alueella olevia pelejä, joita ei ole vielä striimattu, ja tehdä jälkeä.
Tämä toimii erityisen hyvin, jos olet erikoistunut johonkin genreen tai olet erityisen taitava jollakin alalla. Lisäksi voit hyödyntää striimiäsi saadaksesi ilmaista promootiota tuottajilta, jotka ovat halukkaita esittelemään pelejään.
Miten löydät oikeat pelit?
On paljon pelisivustoja ja hakukoneita, joiden avulla löydät suosituimmat pelit ja viimeaikaiset menestyksekkäät julkaisut. Voit myös tarkistaa Twitchin kotisivuilta suositut pelit tai muilta pelisivustoilta kyllästymättömät peli-ideat.
Ajattele mobiilipelejä, joiden osuus markkinoiden liikevaihdosta on valtava. Se on myös väylä, jolla on paljon potentiaalia ja joka voi avata kanavasi uusille peleille ja laajemmalle yleisölle.
Mobiilipelien osuus maailman videopeliteollisuuden tuloista oli noin 50 prosenttia vuonna 2020.
4 - Mainosta kanavaasi sosiaalisissa verkostoissa
3,5 miljardia ihmistä maailmassa käyttää jonkinlaista sosiaalista mediaa. Nykyään ihmiset ovat kiintyneitä mobiililaitteisiinsa - älypuhelimen menettäminen on kuin käden menettäminen! Lisäksi vuodesta 2018 lähtien mobiililiikenne muodostaa suurimman osan maailmanlaajuisesta verkkoliikenteestä.
Kanavasi mainostaminen Twitterin, Facebookin, Redditin ja Youtuben kaltaisilla alustoilla voi tuottaa uskomattomia tuloksia. Tavoitat yleisösi reaaliajassa, olivatpa he sitten kotona, töissä tai liikkeellä.
Katsotaanpa joitakin parhaita käytäntöjä kanavasi mainostamiseen sosiaalisessa mediassa.
Aloita mainostaminen ennen tapahtumaa
Jaa tiedot tulevista striimeistäsi sosiaalisen median alustoilla etukäteen. Kannattaa myös julkaista muistutuksia tapahtumasta ennen sen suoratoistoa.
Yleisösi jäsenet ovat todennäköisesti jonkinlaisessa sosiaalisessa mediassa; tämä on tapa jakaa yksityiskohtia ja pysyä heidän tiedossaan. Jos olet heidän kalenterissaan, he seuraavat sinua todennäköisemmin.
Upota suorat lähetykset
Monet sosiaalisen median alustat mahdollistavat suorien lähetysten upottamisen. Integroimalla suoratoistosi sosiaalisen median alustoihin, kuten Twitteriin tai Facebookiin, voit kasvattaa yleisöäsi ja antaa ihmisten seurata sinua missä tahansa he ovatkin.
Pidä osa parhaista videoistasi saatavilla Twitchissä (tai siihen liittyvällä YouTube-kanavalla), jotta fanit voivat jakaa niitä, vaikka et olisi suorassa lähetyksessä.
Harkitse suosittelumarkkinointitaktiikoita
Refferal marketing voi olla niinkin yksinkertaista kuin rohkaista ihmisiä tykkäämään ja jakamaan tapahtumasi tai sivusi. Se on loistava tapa kasvattaa yleisöäsi. Mitä enemmän ihmiset puhuvat striimistäsi, sitä suositumpi siitä tulee.
Jaa muut sosiaaliset verkostot
On tärkeää pysyä aktiivisena useilla alustoilla, jotta yleisösi kasvaa. Jos haluat kannustaa katsojia olemaan yhteydessä sinuun kaikilla alustoilla, voit upottaa sivullesi ponnahdusikkunan tai bannerin, joka kannustaa heitä tilaamaan uutiskirjeen tai olemaan yhteydessä sinuun sosiaalisessa mediassa.
Muista kuitenkin, että ponnahdusikkunoiden tulisi aina olla kontekstisidonnaisia ja merkityksellisiä; et halua niiden keskeyttävän katsojan kokemusta tai sammuttavan häntä kokonaan.
5 - Tarjoa yleisöllesi arvoa
Ajattele kanavasi liiketoimintana. Streamisi on tuote, ja katsojat ovat asiakkaitasi.
Jos yritys haluaa, että asiakkaat ostavat jatkossakin heidän tuotettaan, sen on varmistettava, että se tarjoaa heille jotain arvokasta. Kun yleisö pitää tuotetta tai palvelua arvokkaana, he ostavat sitä todennäköisemmin ja suosittelevat sitä muille. Näin yksinkertaista se on!
Perinteisessä markkinoinnissa voit laatia vakuuttavan kylmäpuhelukäsikirjoituksen, jolla houkuttelet asiakkaita ja kuvailet, miten tuotteesi hyödyttää heitä. Se ei ole yhtä yksinkertaista suoratoiston yhteydessä.
Miten voit siis tarjota katsojillesi mukaansatempaavan suoratoistokokemuksen?
Ota huomioon katsojiesi motiivit. Yleensä useimmat katsojat, jotka suoratoistavat peliä, tekevät niin. :
- Saada vinkkejä pelistrategiaan
- viihdyttääkseen
- Tietää, pitäisikö heidän tehdä ostopäätös.
Jos pystyt vastaamaan näihin tarpeisiin, sinulla on jo jalka ovella. Jos yrität kattaa liikaa, et ehkä onnistu missään niistä. Mieti sen sijaan, mitä osaat parhaiten, ja keskity siihen.
Sinun on kuitenkin saatava katsojat katsomaan sinua toisen striimaajan sijaan ja jatkamaan katsomista. Mitä voit siis tehdä erottuaksesi?
Tämä saattaa olla kliseinen neuvo, mutta sanomme sen silti: ole oma itsesi.
Yritä tuoda esiin persoonallisuutesi mukaansatempaavat, humoristiset ja ystävälliset puolet, kun olet vuorovaikutuksessa katsojiesi kanssa. Olet loppujen lopuksi todellinen ihminen ruudun takana.
Aivan kuten yritysten on löydettävä ainutlaatuinen brändiääni kommunikoidakseen yleisönsä kanssa, striimaajien on tehtävä samoin. Persoonallisuutesi voi auttaa sinua erottumaan muista pelaajista ja rakentamaan suhteita katsojiin.
6 - Käytä oikeita laitteita
Ennen kuin voit harkita yleisösi kasvattamista, tarvitset oikeat laitteet! Streamin laadulla voi olla valtava vaikutus yleisön katselukokemukseen. Sinun on varmistettava, että videon ja mikrofonin laatu on hyvä.
Katsojiesi on nähtävä ilmeesi ja kuultava kommenttisi selvästi, tai he eivät ymmärrä, mistä on kyse. Tämä on nopein tapa, jolla ihmiset menettävät kiinnostuksensa kanavaasi kohtaan.
Muista myös, että tarvitset vakaan internetyhteyden ja hyvämaineisen suoratoisto-ohjelmiston, jotta katsojasi saavat laadukkaan katselukokemuksen. Markkinoilla on monia live-striimausohjelmistovaihtoehtoja (vähän niin kuin pelaajille tarkoitettu all-in-one-työpöytäsovellus).
Useimmat ohjelmistot tarjoavat yhden kohteen RTMP-suoratoiston, useita videolähteitä, asetteluja, vihreän ruudun, live-vaihdon ja mukautettuja siirtymiä. Kun teet päätöstä, sinun on valittava yksi vaihtoehto budjetin, ohjelmistovaatimusten ja halutun lopputuloksen perusteella.
Bonus - Tervehdi nyt uusia katsojiasi.
Olemme nyt lopussa 6 vinkkiä, joilla voit kasvattaa live-videopelikanavasi katsojamääriä. Sisällyttämällä nämä strategiat suoratoistosuunnitelmaasi voit lisätä yleisöäsi ja rakentaa uskollisuutta kanavallesi.
On kuitenkin ilmeisen monia tapoja erottautua ja kasvaa, niin monia, ettemme voisi luetella niitä kaikkia tässä yhdessä blogikirjoituksessa.
Voit esimerkiksi yhtä hyvin kiinnittää huomiota sisustukseen ja valaistustunnelmaan, jota näytät tai aiot näyttää web-kamerasi kautta! Loistava tapa erottautua muista suunnittelijoista ja edistää henkilökohtaista brändi-identiteettiäsi.
Olipa kyseessä sitten videopelikuvakkeen muotoinen kattokruunu, neonpelilamppu, laavalamppu, RGB-LED-nauha tai plasmalamppu, sinulla on mahdollisuus luoda uudelleen 80-90-luvun tunnelma, joka muistuttaa pelihallien ja videopelien alkuajoista, tai cyberpunk-tunnelma.
Löydät kaikki esteettiset pelaajakoristeemme, joilla voit parantaa stream-asetelmasi sisustusta klikkaamalla suoraan alla olevaa kuvaa!